Uspešna premijera Mocartove opere „Don Đovani“ i na sceni „Madlenianuma“
28 novembar 2017
![](/media/images/news/4180/thumb/vic2335.jpg)
Posle trijumfalne premijere održane 22. novembra na Velikoj sceni za Dan Narodnog pozorišta, Mocartov „Don Đovani“, pod dirigentskom upravom Marka Boemija i u režiji Alberta Triole iz Italije, dvojice vanserijskih umetnika, sa velikim uspehom je premijerno izveden 28. novembra i u „Madlenianumu“.
Uz gromoglasne ovacije ispraćeni su protagonisti predstave, urađene u koprodukciji dva teatra, u kojoj je naslovnu rolu, tog antijunaka bez ideala i skrupula, koga pokreću individualizam i želja za zadovoljstvima, otpevao bariton Vladimir Andrić.
U ovom, svakako, jednom od najzrelijih dela iz poslednjeg opusa velikog majstora muzike, uloge su ostvarili i Aleksandra Stamenković Garsija (Dona Elvira), Vuk Matić (Leporelo), Aleksandra Petrović (Dona Ana), Stevan Karanac (Don Otavio), Nevena Matić (Cerlina), Marko Pantelić (Mazeto) i Aleksandar Manevski (Komendatore).
U predstavi je učestvovao Hor, Orkestar i Balet Narodnog pozorišta u Beogradu.
Koncertmajstor je bila Edit Makedonska, a šef Hora Đorđe Stanković.
Scenografiju je kreirao, takođe, gost iz Italije Santi Ticiano, a kostime Katarina Grčić Nikolić.
Radnja, smeštena u teatar, puna je dvosmislenosti – ne samo tekstualnih, nego i muzičkih, a odvija se oko Don Đovanijevog odnosa sa tri žene - Dona Anom, Dona Elvirom i Cerlinom.
Don Đovani je predstavljen kao lucidan, fascinantan i šarmantan reditelj, koji zabavu pronalazi u dominaciji nad tuđim umovima.
Jedna od posledica te „okrutne igre“ je da Don Đovani kod svojih žrtava stvara strašnu i nezdravu, čak i morbidnu, zavisnost od sebe samog...
Ova opera u dva čina, za koju je libreto napisao Lorenco da Ponte, premijerno je izvedena 29. oktobra 1787. godine u Državnom pozorištu u Pragu.
M.B.