ДВЕ ДРАМСКЕ ПРЕМИЈЕРЕ У ЈАНУАРУ


27 децембар 2011

Током јануара биће одржане две драмске премијере; 14.01. на Сцени “Раша Плаовић” - “Важно је звати се Ернест” Оскара Вајлда у режији Николе Завишића и 23.01. на Великој сцени - “Живот је сан” Педра Калдерона де ла Барке, у инсценацији Слободана Унковског.

Завишић сматра да Вајлдов комад пружа прилику да се „стварно играмо са једном ствари која је у сваком погледу недискутабилно генијална“.
- Жеља ми је да направимо једну врло ескапистичку представу, односно једно језгро антиангажованог театра. Хоћу да урадим једну ћелију потпуно разбарушеног друштва које нема никакве везе са реалношћу и које је толико хипер-реално да се претвара у своју супротност. Дакле, поставићемо једну хипстерску представу са пуно лагане, опуштене музике која заправо представља хиперболу неимања става – рекао је Завишић.
У подели су Милош Ђорђевић, Ненад Стојменовић, Сена Ђоровић, Анастасиа Мандић, Зоран Ћосић, Душанка Стојановић Глид и Соња Кнежевић
Завишић је задужен и за идеју простора, Бојана Никитовић ће урадити костиме, Соња Лончар музику, Тамара Антонијевић сценски покрет, док је Мирашу Вуксановићу поверена реализација сценографије.     
Унковски каже да жели да направи „представу о сновима, са више нивоа реалности“.
- Ово је диван комад. Узбудљив је, лак је за разумевање, али је истовремено, наравно као и сви велики комади, врло тежак за играње. Изгледа једноставно, а у ствари је веома компликован. Он нуди и целу једну линију која се тиче политике и манипулације. Видећемо да ли ћемо то да дирамо. Но, то нам свакако неће бити приоритет, јер то живимо сваки дан и сви знају све о томе – оценио је угледни редитељ и нагласио да му је веома драго што је позориште подржало једну тако захтевну идеју да у представу буде укључено и двадесетак студената Факултета драмских уметности у Београду.
- Ти млади људи покушаће да отворе неке даље слојеве ликова, стања, ситуација... Покушаћемо да, као у књизи Алена Лајтмена „Ајнштајнови снови“, испитамо разне нивое реалности. Дакле, мене интересују ти неки компликованији и тежи слојеви. Нагласак ће бити на сну, на више нивоа реалности, а мање на самом животу који се, и поред тога, некако ваља са стране -  поручио је Унковски.
У подели су Предраг Ејдус (Базилије, пољски краљ), Никола Ракочевић к.г. (Сигизмунд, кнез), Борис Пинговић (Астолфо, кнез московски), Борис Комненић (Клотадо, старац), Бојан Димитријевић к.г. (Кларин, лакрдијаш), Наташа Нинковић (Стела, принцеза), Нада Шаргин (Росаура, дама), студенткиње и студенти треће и четврте године Факултета драмских уметности у Београду у класи  Биљане Машић и Гордане Марић.
У сарадничкој екипи се налазе Славко Милановић (драматург), Мета Хочевар к.г. (сценограф), Јелена и Светлана Проковић к.г. (костимографи), Ирена Поповић к.г. (композитор)...
М.Б.

Сличне вести

ПОЧЕЛЕ ПРОБЕ ЗА ПРЕДСТАВУ “ВАЖНО ЈЕ ЗВАТИ СЕ ЕРНЕСТ”, ПРЕМИЈЕРА У ЈАНУАРУ

ДРАМСКЕ СЕКЦИЈЕ ГЕРОНТОЛОШКИХ КЛУБОВА 28.09. ГОСТУЈУ СА ПРЕДСТАВОМ "ИГРАЈУЋИ ЖРТВУ"

ДРАМСКЕ СЕКЦИЈЕ ГЕРОНТОЛОШКИХ КЛУБОВА ГОСТОВАЛЕ СА ПРЕДСТАВОМ "ИГРАЈУЋИ ЖРТВУ"

Привремене измене у поделама за драмске представе „Женски оркестар“ и „Марија Стјуарт“

Редитељ Јагош Марковић добитник Нушићеве награде за афирмацију драмске класике за 2018. годину

Почеле пробе драмске представе „Иранска конференција”, по тексту Ивана Вирипајева и у режији Иване Вујић Kоминац, премијера половином фебруара на Сцени „Раша Плаовић”

ОВАЦИЈЕ НА ПРВОЈ ОД ТРИ РАВНОПРАВНЕ ПРЕМИЈЕРЕ ОПЕРЕ „КАРМЕН“

ТРИ РАВНОПРАВНЕ ПРЕМИЈЕРЕ ОПЕРЕ "КАРМЕН" 24. И 25. МАРТА И 7. АПРИЛА

ДЕСЕТ ГОДИНА ОД ПРЕМИЈЕРЕ НУШИЋЕВЕ "ГОСПОЂЕ МИНИСТАРКЕ"

ГРОМОГЛАСАН АПЛАУЗ НА ДРУГОЈ ОД ТРИ РАВНОПРАВНЕ ПРЕМИЈЕРЕ ОПЕРЕ „КАРМЕН“

Претрага