Позната албанска виолинисткиња Абигејла Воштина: Радујем се сусрету с београдском публиком


9 јануар 2018

Позната албанска виолинисткиња Абигејла Воштина, биће специјална гошћа традиционалног Новогодишњег гала концерта који ће се одржати у суботу 13. јануара (20,00) на Великој сцени.

Ова врсна уметница, рођена 1974. године у Тирани, у разговору за сајт Народног позоришта каже да с великим нестрпљењем ишчекује сусрет с београдском публиком којој ће се представити нумером чувеног француског композитора оргуљаша, диригента и педагога Камија Сен Санса кога, како је истакла, веома поштује.

Уз Оркестар Опере Народног позоришта, под диригентском управом Дијане Цветковић, Воштина ће извести његово, по многима, најзначајније дело - Интродукцију/ Рондо Капричозо, које је завршио 1863. године и створио за виртуозног виолинисту, Пабла де Сарасатеа.

.„Више сам наклоњена немачкој музици, али овај Рондо сам свирала још у време док сам била студент. Њега су, у међувремену, свирали многи виртуози, а ја сам поново пожелела да му се вратим и да га изведем на неки другачији начин“, прича Воштина која је веома рано, са свега шест година почела студије виолине у Уметничкој гимназији „Јордан Мисја“ где је и дипломирала 1992. године. Наставила је студије на Музичкој академији „Чигијана“ у Сијени; дипломирала је после три године, а потом се усавршавала у Сједињеним Америчким Државама и Италији где је 2000. године завршила конзерваторијум „Ђузепе Верди“ у Милану.

Каже да се веома обрадовала позиву управника Народног позоришта Дејана Савића да учествује на Новогодишњем гала концерту, јер, како наглашава, за уметника свако гостовање, представља идеалну прилику за размену искустава, упознавање нових људи, стварање нових пријатељстава...

„Одушевљена сам како су ме људи овде прихватили. Осећам пријатељство и срдачност на сваком кораку“, прича искрено наша саговорница и истиче да јој је веома драго што јој се указала прилика да први пут наступи на сцени једне од најзначајнијих културних институција у Србији.

„Огроман је то механизам, то су три позоришта у једном – Драма, Опера и Балет. Сигурно треба да се уложи много енергије, страсти, труда, жртвовања да би све добро функционисало. Тај модел по којем функционише Народно позориште заиста је специфичан и потпуно различит од остатка Европе“, примећује Воштина.

Такође, напомиње и да је срећна што је поново у Београду у којем је већ једном боравила, како је рекла, пре много, много година. Зна, а то је чула и од многих људи, да је град веома леп и гостољубив, али ни тада, као ни сада, због обавеза око наступа, нема много времена да га боље упозна.

Од самог почетка, каријера Абигејле Воштине била је успешна и обележена сарадњом са значајним виолинистима и концертмајсторима познатих европских оркестара као што су Филхармонијски оркестар миланске Скале, Симфонијски оркестар „Ђузепе Верди“, Оркестар „Тосканини“, Симфонијски оркестар Тенерифа, Камерни оркестар „Венецијански солисти“, Оркестар „Вале“ из Барселоне...

У послу којим се бави и тако страсно воли, каже да јој посебну инспирацију представљају драга колегиница из Холандије Џанин Џанзен и некадашњи чувени руски виолиниста Леонид Борисович Коган.

„Џанин волим због њене невероватне страсти и сигурности, а Когана због савршене технике и музикалности које су га красиле”, објашњава Воштина и указује да је сваки уметник јединка за себе, у смислу дара и осећаја за посао којим се бави, без обзира да ли је реч о дириговању или свирању.

Током досадашње каријере веома успешно је сарађивала са многим познатим европским диригентима као што су Р. Мути, Р. Чејли, Л. Мазел, Г. Претре, К. Масур, М. Ростропович...
Наступајући са солистима „Лауденези“, иновативно је унапредила извођење барокне музике из 1700. године што су италијански критичари оценили као интерпретацију „са бриљантном техником".

На питање коју врсту музике воли да слуша у слободно време – да ли је то искључиво класика или је, можда, наклоњена и неким другим жанровима, одговара:
„Волим да слушам оперу због низа невероватних певача. То је, заиста, посебна врста уметности. Такође, понекад волим да слушам и џез, али, нажалост, немам много времена за ту врсту музике“, открива Воштина која од децембра 2013. године обавља функцију уметничког директора Националног театра Опере и Балета у Тирани.

У међувремену, и даље наступа на многим концертима широм Европе.
„Обишла сам многе земље и свако гостовање је било посебно и значајно на свој начин. Ипак, за мене најзначајнији, био је мој први наступ који сам после двадесет година имала у својој земљи. Посебан је из разлога што је у мени пробудио емоције и неке снове из ране младости“, каже Абигејла Воштина.
M.Б.

Претрага