Бард српског глумишта Петар Божовић, после две и по деценије, поново заиграо у Народном позоришту


2 фебруар 2019

Улогом Ахмеда у драми „Хасанагиница” Љубомира Симовића, бард српског глумишта Петар Божовић, вратио се на сцену Народног позоришта после паузе од две и по деценије.
 
Kултна представа, у режији Јагоша Марковића, изведена је 2. фебруара на Сцени „Раша Плаовић”, а у поменутој роли, Божовић ће и убудуће играти уместо Предрага Ејдуса, који је преминуо крајем септембра прошле године. 
 
Публика у препуној сали наградила је Божовића, као и све глумце, бурним аплаузом и узвицима “браво”.
 
Истовремено, у једном тренутку, заједно са гледаоцима, признатог драмског уметника на поклону су, у знак добродошлице, аплаузом поздравиле и његове колегинице и колеге из ансамбла. 
 
У Симовићевој верзији „Хасанагинице“, славне баладе записане 1774. године, о тужној судбини жене турског аге, насловну улогу тумачи Вања Ејдус, Хасанага је Ненад Стојменовић, а у подели су и Радмила Живковић (Мајка Хасанагина), Александар Срећковић (Бег Пинторовић), Александра Николић (Мајка Пинторовића), Дарко Томовић (Ефендија Јусуф), Иван Иванов (Аскер Суљо), Бојан Kривокапић (Аскер Хусо) и Стефан Бузуровић (Муса).
 
Било је то 133. извођење овог комада од премијере одржане 30. децембра 2001. године на Сцени „Пети спрат“.
 
Редитељ Марковић је урадио и избор музике, сценографију је креирао Борис Максимовић, а костиме Бојана Никитовић.
 
Божовић је био стални члан Драме Народног позоришта од 1. септембра 1984. до 1. фебруара 1994. године, и у том периоду, играо је у пет представа у којима је остварио веома запажене улоге.
 
Прва од њих била је у „Kонфитеору“ Слободана Шнајдера, премијерно изведеном 1. марта 1985. године у режији Јанеза Пипана који му је поверио улоге Беле Kуна и Kомесара. 
 
Старог шамана који се спушта са своје планине међу народ из жеље да научи нешто од њих и да народу подари своје знање, овековеченог у лику Заратустре, насловног јунака Ничеовог филозофског дела „Тако је говорио Заратустра“ Божовић је заиграо у истоименом комаду премијерно одиграном 15. фебруара 1986. године у режији Нађе Јањетовић. 
 
Две године касније, 6. марта, насловног јунака играо је и у драми „Апис“ коју је по тексту Миодрага Мије Илића, режирао Дејан Мијач. 
 
У енглеској ренесансној трагедији „Војвоткиња од Малфија“, премијерно изведеној 18. фебруара 1990. године у режији Иване Вујић, Божовић је тумачио улогу Фердинанда. 
 
Последњу премијеру у Народном позоришту имао је наредне године, 23. маја 1991, а реч је о представи „Дивља патка“ Хенрика Ибзена, у режији Николе Јевтића, у којој је дочарао једног од главних ликова - фотографа Јалмара Екдала.
М.Б. 

Сличне вести

УЛОГОМ РАДАМЕСА У "АИДИ", ТЕНОР ХОН ЛИ ПОСЛЕ ПАУЗЕ ОД ТРИ СЕЗОНЕ, ПОНОВО НАСТУПИО У НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ

Први пут после 38 година у Народном позоришту: Драма Хрватског народног казалишта из Загреба гостовала на Великој сцени са представом „Циганин, али најљепши“

Успешно гостовање Драме и Балета у Народном позоришту Сарајево, следе наступи у Народном позоришту Републике Српске у Бањалуци

Редизајнирани излози зграде Народног позоришта у Београду, први пут после три деценије

"ЉУБАВНИ НАПИТАК" ПОСЛЕ ДВЕ И ПО ГОДИНЕ ПОНОВО УВРШТЕН НА ОПЕРСКИ РЕПЕРТОАР

ПОСЛЕ КРАЋЕ ПАУЗЕ, ОПЕРА "IN HOC SIGNO..." ПОНОВО НА РЕПЕРТОАРУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА

СОФОКОЛОВА "АНТИГОНА", ПОСЛЕ ПАУЗЕ ОД 14 МЕСЕЦИ, ПОНОВО НА ДРАМСКОМ РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ

ОПЕРА „АТИЛА“, ПОСЛЕ ДВЕ И ПО ГОДИНЕ ПАУЗЕ, ПОНОВО УВРШТЕНА НА РЕПЕРТОАР ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ

БАЛЕТ „ДАМА С КАМЕЛИЈАМА“, ПОСЛЕ ДУЖЕ ПАУЗЕ, ПОНОВО НА РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ ОД 22. ОКТОБРА

„Љубавни напитак“, после две и по године, поново на оперском репертоару, сопран Душица Бијелић гостовала у улози Адине

Претрага